Hei og godt nytt Tempo-år!
Jeg har en 58′ Swing 175 som har stått og hvilt på låven her de siste 30 år og som jeg nå tenkte å vekke til live igjen. Motoren på denne plukket jeg fra hverandre og satte sammen igjen i min ungdom, men det ble nok ikke da optimalt med veivklaringer osv., så en liten overhaling trengs. Jeg har i den forbindelse noen spørsmål som jeg håper noen av dere som kan dette kan svare på;
For å begynne med veiven, der er det slitasje på begge akseltapper så hele veiva må egentlig overhales. Nå har jeg ikke hørt med noen om overhaling enda, men tenker at jeg går for å kjøpe ei ny veiv da prisen på det ikke er så aller verst. Kan jeg bruke samme kryssbolt på den nye veiva?
Stempelet har en skade over øvre stempelring og et par grøvre riper som gjør at jeg nok tenker et nytt stempel også er greit (har ikke klart å lokalisere noe sted i sylinderen som kan ha forårsaket dette..). Det jeg har er 62,5mm, så da vil vel ingen av de stemplene som er tilgjengelige i Temposhop passe uten å borre opp sylinderen? Noen tips til hva som lønner seg her?
Har noen flere spørsmål også, men begynner med dette i første omgang:)
På forhånd takk!
Mvh
Geir Svevad